کانون قرآن و عترت علیه السلام

نهاد رهبری دانشگاه گیلان
کانون قرآن و عترت علیه السلام

این وبلاگ با هدف افزایش فرهنگ انس دانشجو با قرآن ایجاد شده و کلیه حقوق مادی و معنوی آن متعلق به کانون قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری( دامت برکاته) در دانشگاه گیلان می باشد.

پیام های کوتاه
نویسندگان

نماز و باز دارندگی آن

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۱۹ ب.ظ
ریشه تمام منکرات، غفلت است و در آیه ی 179 سوره اعراف انسان غافل را از حیوان بد تر شمرده (اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون) و نماز چون یاد خدا و بهترین وسیله‌ی غفلت زدایی است، پس زمینه منکرا ت را از بین می‌برد.


 اقامه‌ی نماز و داشتن رنگ الهی، مانع گرفتن رنگ شیطانی است. چنانکه کسی لباس سفید بپوشد، حاضر نیست در جای کثیف و آلوده بنشیند.
 

در کنار نماز معمولا توصیه به زکات شده است که فرد را از منکر بخل و بی تفاوتی در برابر محرومان و جامعه را از منکر فقر که زمینه‌ی رویکرد به منکرات است، رها می سازد.


  نماز دارای احکام و دستوراتی است که رعایت آن‌ها انسان را از بسیاری از گناهان باز می‌دارد.

  • منتظر ظهور

نظرات (۵)

سلام
خداقوت
ورود شما رو به جامعه نویسندگان کانون قرآن تبریک میگم
ایشالا سالیان سال سایت رو آپ کنید
یاعلی...
پاسخ:
سلام 
ممنونم
التماس دعا...
سلام
خیلی خوبه
خدا قوت!
منم تبریک میگم شروع سهیم شدن در وبلاگ‏‏‏- انشالله به تعداد و کیفیت روز به روز افزوده شه

یا فاطر بحق فاطمه
بسم الله
صبغه الله و من احسن من الله صبغه و نحن له عابدون


سلام
با شعری بی نظیر از علامه حسن زاده آملی در نکوهش نفس بروزم.
این شعر به صنعت تعریب سروده شده است. در صنعت تعریب شاعر از الفاظ فارسی به شیوه ای نوین و در قالبی عربی استفاده می کند.
پیشنهاد می کنم این پست را مطالعه کنید.
یا علی

  • سیدحسن نبی زاده
  • خودمانیم ها! ولی من هم، عشق بازی جالبی دارم!شنبه تا جمعه طی شده تازه،یادم افتاده صاحبی دارم "دارم از دست می روم آقا " ، "پس چرا دیر کرده ای شاها" او، نه اصلا خودم که می دانم ادعای کاذبی دارم سال ها غائب است وباور کن کک من هم نمی گزداما بازهم به دروغ می گویم: که بیا کار واجبی دارم او نبوده چکار کردم من؟به کدام آب وآتش زده ام؟شنبه تا پنج شنبه خوش! جمعه: وااای ! من نیز غائبی دارم!

     

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی