کانون قرآن و عترت علیه السلام

نهاد رهبری دانشگاه گیلان
کانون قرآن و عترت علیه السلام

این وبلاگ با هدف افزایش فرهنگ انس دانشجو با قرآن ایجاد شده و کلیه حقوق مادی و معنوی آن متعلق به کانون قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری( دامت برکاته) در دانشگاه گیلان می باشد.

پیام های کوتاه
نویسندگان

دروغ بستن به رسول خدا (ص) هم در زمان حیات آن حضرت بود و آزارش می داد که کسانی حرف هایی را به دروغ از قول حضرتش نقل می کردند، هم نسبت به آینده و پس از وفاتش نگران آن بود که هرکس هرچه را می خواهد به او نسبت دهد و حاکمان برای توجیه مفاسد خویش یا کوبیدن هرکس و هرچیزی، به حدیثی ساختگی از زبان پیامبر، تمسّک جویند.

پس در خطابه بلیغ و تاریخی خویش در «حجة الوداع» که بسیاری از گفتنی ها، توصیه ها، هشدارها و نگرانی ها را بیان نمود، چنین فرموده است: دروغ بستن بر من بسیار شده و در آینده هم افزایش خواهد یافت. پس هرکس به عمد بر من دروغ بندد، جایگاهش را در آتش دوزخ فراهم سازد.

شگفتا که این خطر و این جنایت، در زمان ما نیز وجود دارد و حضرت امام خمینی قدس سره نیز این نگرانی را نسبت به آینده داشتند. از این رو در صفحه آخر وصیت نامه سیاسی _ الهی خویش به صورت تذکّر افزودند: «اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت های بی واقعیت به من داده می شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود. لهذا عرض می کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می شود، مورد تصدیق نیست، مگر آن که صدای من یا خطّ من و امضای من باشد، یا تصدیق کارشناسان، یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.»

جالب است که رسول خدا (ص) نیز برای تشخیص صحّت یا نادرستی آنچه از قول او در آینده نقل می شود، معیار ارائه فرموده و آن «عرضه بر کتاب خدا» است تا هرچه که مخالف قرآن کریم باشد، از اعتبار ساقط شود.

  • مجاهد

نظرات (۱۰)

امام خامنه ای:
هر کس موجب اختلاف بین شیعه و سنی شود مزدور دشمن است چه بداند چه نداند 
  • سیدحسن نبی زاده
  • پورمحمدعلی
  • با سلام عید میلاد  حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) را خدمت شما تبریک عرض می کنم
    پاسخ:
    سلام. عید بر شما هم مبارک
    slm
    .
    .
    eyde shoma mobaraaaaaak
    پاسخ:
    سلام. عید شما هم مبارک
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

    با سلام و احترام

    وبی سا خته ام برای عاشقانی که مسا فت ها ی دور را برای رسیدن به معشوقشان پیاده طی میکنن در قلبشان خسته گی راهی ندارد چون عطر طمع

    وصال بی قرار شان کرده

    لطفا خاطره شعر و سلام خودتون برای امام مهربانی ها امام الرضا ع
    در نظرات فراموش نفرمایید دعوت تون میکنم به یه زیارت انلاین در حرم با صفاش...
    پاسخ:
    سلام...
    وصال بی قرارمان کرده...
    حتما
  • سیدحسن نبی زاده
  • از همه نگارندگان حوادث جنگ و کسانی که توان انجام وظیفه در این مهم را دارند در خواست می کنم از ثبت و ضبط جزئیات این دوران غفلت نکنند.

    امام خامنه ای
    برای اینکه زندگى پیامبر عظیم شان اسلام را میلى‌مترى مطالعه کرده باشیم، به توصیه حضرت آقا بخوانید کتاب سه‌گانه‌ی «پیامبری» نوشته‌ی آقای جلال‌الدین فارسی را...
    پاسخ:
    ممنون از توصیه تون
  • اصلاحات انسانی
  • سلام و تحیت . وبلاگ اصلاحات انسانی با هدف گسترش عقلانیت و اخلاق و بررسی معضلات اجتماعی و فرهنگی و نیز تفریحات سالم مانند موسیقی و فیلم و.... شما را به بازدید دعوت می کند تا اگر مایل بودید هم لینک شویم .
    موضوعات : موسیقی . اجتماعی و سیاسی. فرهنگی . وحی و قول و دین .  دغدغه های چند خطی. داستان های چند خطی. و....
    پاسخ:
    سلامو درود...حتما
  • اصلاحات انسانی
  • سلام. وبلاگ خوبتان در پیوند هایمان قرار گرفت 
    پاسخ:
    سلام. مایه افتخارست
  • اصلاحات انسانی
  • سلام....


    پیش تحلیل امشب:


    ازدواج موقت آری یا نه ؟؟


    چر باید ( نباید) ازدواج موقت کرد؟؟


    *شما دیدگاه تان را به ما بگویید*



    لطفاً در موقع نظر دادن فارغ از  پیش فرض های

    بد و خوبی که در ذهن ممکن است داشته باشید

    در مورد این موضوع اظهار نظر کنید.



    *آیا با ازدواج موقت به کل مخالفید؟؟؟

    *آیا به شرایط و حدود خاصی معتقدید که اگر باشد ، ازدواج موقت را  توصیه

    می کنید؟

    *آیا اصلاً ازدواج را خوب می دانید؟

    *لطفاً بگویید هر آنچه در دلتان هست....


    تحلیل نهایی فردا به کمک نظر شما منتشر می شود.

    سپاس

     
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی