کانون قرآن و عترت علیه السلام

نهاد رهبری دانشگاه گیلان
کانون قرآن و عترت علیه السلام

این وبلاگ با هدف افزایش فرهنگ انس دانشجو با قرآن ایجاد شده و کلیه حقوق مادی و معنوی آن متعلق به کانون قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری( دامت برکاته) در دانشگاه گیلان می باشد.

پیام های کوتاه
نویسندگان

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

زهرایی باش

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۵۸ ب.ظ

چادری ها زهرایی نیستند اگر...

  • منتظر ظهور

من سـجـده خـود را مـیان کـوچه ها کردم

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۵۳ ب.ظ

. نماز عشق را خواندم به پشت درب این خانه


. . ولی من سـجـده خـود را مـیان کـوچه ها کردم


. . . چـنــان آثـار ســیـلـی بـر رخ زردم بـه جـا مـانـده


. . . . که حتی روی خود مخفـی ز چشم مـرتضـی کردم


. . . . . من از سویی علی را می کشیدم، دشمن از سویی


. . . . . .   غـــلاف تــیــغ بـاعــث شــد کـه دامــانـش رهـا کـردم


  • مجاهد

در داستان امام صادق‏ (ع) آمده که کسى حضرت را با جماعتى دعوت کرده بود و براى خوش‏آیند بعضى از حاضران، ظرف شرابى آوردند. امام از جا برخاست و فرمود در مجلسى که گناه شود حاضر نمى ‏شوم چون حضور در مجلس گناه هم گناه است.

در زمان ما مجالس گناه کم نیست و همان مجالس سبب نشر فساد و گناه می‏شود. گاه به نام مجلس عروسى، افرادى نیمه ‏عریان در آن حاضر مى‏شوند و جوانهاى مجرّد آلوده مى‏ شوند و گاه از یک مجلس عروسى ده‏ها طلاق بوجود مى‏ آید و نطفه طلاقهاى متعدّد در آنجا منعقد می‏شود و دهها جوان به انحراف کشیده میشود و ده‏ها زن همسردار آلوده مى‏ شوند. مجلس گناه مانند مجلسى است که در آن آتش روشن شده است که اگر دامان حاضران را نگیرد، دود آن آتش دستگاه تنفّسى آنها را آلوده مى‏کند.

بعضى مى‏گویند یک شب است ولى توجّه ندارند که این یک شب چه بلاهایى به دنبال دارد. در مجالس آلوده جوانان معتاد و آلوده مى‏ شوند به همین جهت ما به جوانان توصیه مى‏کنیم که نماز را اوّل وقت بخوانید و از مجالس آلوده به گناه بپرهیزید و از دوستان ناباب دورى کنید.

بنابراین روایت اشاره به پرهیز از مجالس گناه است که عافیت و سلامت دین و دنیا در کناره‏ گیرى از این مجالس است و بخشى هم در خلوت است که زبان، آلوده به غیبت و تهمت و... نشود.

آیت الله مکارم شیرازی - منبع سایت تهذیب حوزه

  • مجاهد

واجب فراموش شده !!!

چهارشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ق.ظ

سلام آقا جان!

امیدوارم حالتان خوب باشد. آنقدر خوب که دشمنانتان از حسودی بمیرند و از ترس خواب بر چشمانشان حرام باشد. اگر از احوالات این سرباز کوچکتان خواستار باشید، خوبم؛ دوستانم خیلی شلوغش میکنند. یعنی در برابر جانبازی هایی که مدافعان این آب و خاک کرده اند، شاهرگ و حنجره و روده و معده من عددی نیست که بخواهد ناز کند… 

  • مجاهد